Színházak
Gyulai Várszínház
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 1997/1998
- 1994/1995
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- 1976/1977
- 1975/1976
- 1974/1975
- 1973/1974
- 1972/1973
- 1971/1972
- 1970/1971
- 1969/1970
- 1968/1969
- 1967/1968
- 1966/1967
- 1965/1966
- 1964/1965
- 1963/1964
Vörösmarty MihályCsongor és Tünde
- rendezőBalázs Zoltán
- díszlettervezőBalázs Zoltán
- jelmeztervezőManier-Németh Anikó
- zeneSáry László
A boldogságkeresés meséjét az innovatív színházi rendező, Balázs Zoltán állítja színpadra. A Maladype Színház művészeti vezetőjének rendezői koncepciója, a Csongor és Tünde egymás mellett futó hétköznapi, szimbolikus és mágikus történetszálait DNS-spirálként tekeri egymásba. A Vörösmarty Mihály szövegében egymásra vetülő gondolati síkok és komplex-tükröződések adta lehetőségeket kibontva, az összművészeti puzzle szervesen egymásra épülő elemei a szöveg, a látvány, a pontosan megtervezett mozdulatok és az (opera)zene. Az előadás kerüli a témában szun�- nyadó didaktikus megközelítést és rávilágít arra, hogy a kettő (az Én és a Másik) egymás nélkül nem létezhet; egymást feltételezi és kiegészíti…..animus és anima. Az egymásba átolvadó Nő és a Férfi „személyiség-modell” redukált és integrált kettőssége, a játszók és a közönség által megteremtett “imaginárius térben”, találhatnak egymásra…
A gyulai közönség jól ismeri Önt, hiszen társulatával visszatérő vendége a nyári fesztiválnak. Milyen élmények fűzik a Várszínházhoz, illetve a városhoz?
Valóban sok nyarat töltöttem el színészként és rendezőként is a gyulai Shakespeare és Összművészeti Fesztiválon, ahol minden alkalommal izgalmas impulzusok értek. A legmaradandóbb élmény mégis a mára már legendássá vált Tim Caroll rendezte Hamlet előadáshoz köthető, melynek volt szerencsém a címszerepét játszani. A folyamatosan változó interaktív előadás egyik nagysikerű állomása a 2006-os gyulai vendégjáték volt, ahol a dán királyfi történetének kibontakozása során mi, játszók és a közönség természetes lendülettel vettük birtokba a Várat és környezetét.
Az autentikusnak számító helyszín, a rendhagyó rendezői instrukciók, valamint az egyszeri színészi megoldások és nézői reakciók életre szóló pillanatokkal ajándékoztak meg bennünket.
Hogyan esett a választása a Csongor és Tündére?
Ahogy ez más művek esetében is történni szokott: addig kerülgettük egymást, amíg „lecsapott” rám. Varga Marianna felkérése nélkül azt hiszem csak plátói szerelem maradt volna…
Mi a legfontosabb rendezői koncepció a Csongor és Tündével kapcsolatban?
Kerülni a drámai költeményben szunnyadó didaktikus megközelítést és rávilágítani arra, hogy a kettő (az Én és a Másik) egymás nélkül nem létezhet. Konkrétabban: először a mű színpadra állítása során Csongort és Tündét egyazon személy, Szilágyi Ágota, a Maladype Színház „androgün típusú” színésznője fogja életre kelteni. Ez a rendezői választás erőteljesen meghatározza a készülő előadás irányát.
Mi lesz a bemutató után a darab sorsa?
Reményeink szerint a Gyulai Várszínház és a Maladype Színház repertoárját fogja erősíteni a 2017/2018-as évadban
2017. 08. 11.