Portré
Orbók Áron
Életrajz
Marosvásárhely, 1985. április 15.
Tanulmányok:
Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem, színész szak. osztályvezető tanár:
Dr. Kovács Levente (mesterképzés, 2009-2010);
Dr. Farkas Ibolya (mesterképzés, 2008-2009);
Dr. Farkas Ibolya, Lohinszky Lóránd (alapképzés, 2005-2008)
Garabonciás OKJ, kiadványszerkesztés (2004-2005)
Schulek Frigyes Építőipari Műszaki Szakközépiskola, építész szak (2000-2004)
Vizsgákon játszott szerepek:
Teljes művek:
2009 Nagy András : Az élő holttest Fjodor Protaszov, tanár: Dr. Farkas Ibolya
2008 Kiss Csaba: Hazatérés Dániába A Herceg, tanár: Dr. Farkas Ibolya
2008 Zalán Tibor: Vigyázat, a tetőn angyalok járnak Gomulka, tanár: Lohinszky Loránd
2006 Csehov: Háztűznéző Csubukov, tanár: Lohinszky Loránd
További vizsgaszerepek:
2009 B. Brecht: Koldusopera Jack the knife, tanár: Dr. Farkas Ibolya
2007 W. Shakespeare: Szentivánéji álom Oberon, tanár: Dr. Farkas Ibolya
2007 W. Shakespeare: Ahogy tetszik Orlando, tanár: Dr. Farkas Ibolya
2007 Ödön von Horváth: Mesél a bécsi erdő Alfréd, tanár: Lohinszky Loránd
2007 Krúdy Gyula: Vörös postakocsi Alfréd, tanár: Lohinszky Loránd
2007 Katona József: Bánk bán Bánk, tanár: Dr. Farkas Ibolya
2006 Csehov: Sirály Trepljov, tanár: Dr. Farkas Ibolya
Képsorozatok
-
Interjúk
„Mindig egy lépéssel a világ változása előtt” – interjú Balázs Attila fesztiváligazgatóval a TESZT 15 évéről
Tizenötödszörre vázolt sűrített képet az elmúlt egy év valóságáról, a világ aktuális állapotáról a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó – TESZT. Honnan indult, és merre tart a seregszemle – erről kérdeztük Balázs Attila fesztiváligazgatót, a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház vezetőjét. -
Interjúk
„Olyan nyugalmat és felszabadultságot máskor nem érzek, mint éneklés közben”
Mezei Kinga színész, rendező, a Zentai Magyar Kamaraszínház művészeti vezetője. Legutóbbi rendezése a Hidegpróba Sziveri János költő és Benes József képzőművész életéből és alkotásaiból inspirálódik. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Tragédia (Oidipusz éneke) – Világpremier
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is. Szegő György