Portré
Megyesi Schwartz Lúcia
Életrajz
A pécsi születésű énekesnő a szegedi Zeneművészeti Főiskolán 1992-ben magánének szakon diplomázott, majd a budapesti Zeneakadémián, Bende Zsolt tanítványaként, 1995-ben énekművész-művésztanári szakon. 1996-ban Hamari Júliánál a stuttgarti Zeneakadémián posztgraduális diplomát szerzett. A barcelonai Vinas énekversenyen 1991-ben különdíjat, az I. Nemzetközi Barokk Énekversenyen Budapesten 1993-ban I. díjat nyert. Részt vett Walter Moore, Walter Berry, Ingrid Bjoner, Barbara Schlick és Hamari Júlia mesterkurzusain. 1994 óta a Magyar Állami Operaház tagja, lírai mezzoszoprán szerepkörben, énekelte Hamupipőkét, Cherubinot, Dorabellát, Mercedest. Az elmúlt években több európai koncertturnén és nemzetközi operaprodukcióban vett részt. Ezek közül kiemelkedik az eisenstadti Haydn Fesztivál Fischer Ádámmal, a Carmen címszerepe németországi városokban Klaus Arppal, Rossini: Hamupipőke címszerepe a philadelphiai operában Stepher Lorddal. Jelentős magyarországi koncerteken lépett fel: Mozart: Requiem - Helmuth Rillinggel, Bach: Máté-passió és Händel: Messiás - Kocsis Zoltánnal, Rossini: Stabat Mater - Vásáry Tamással.
Képsorozatok
-
Interjúk
„Mindig egy lépéssel a világ változása előtt” – interjú Balázs Attila fesztiváligazgatóval a TESZT 15 évéről
Tizenötödszörre vázolt sűrített képet az elmúlt egy év valóságáról, a világ aktuális állapotáról a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó – TESZT. Honnan indult, és merre tart a seregszemle – erről kérdeztük Balázs Attila fesztiváligazgatót, a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház vezetőjét. -
Interjúk
„Olyan nyugalmat és felszabadultságot máskor nem érzek, mint éneklés közben”
Mezei Kinga színész, rendező, a Zentai Magyar Kamaraszínház művészeti vezetője. Legutóbbi rendezése a Hidegpróba Sziveri János költő és Benes József képzőművész életéből és alkotásaiból inspirálódik. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Tragédia (Oidipusz éneke) – Világpremier
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is. Szegő György