ZSÁMBÉK - ÉPÍTÉSZ HALLGATÓK SZEMÉVEL címő kiállítás megnyitója
2001 Június 23-án 10 órakor
a kutya ugat
a karaván halad
az építész tervez
az építészhallgató próbál tervezni
és még mer tervezni, mer álmodni, hiszen még nem köti kezét,
fantáziáját mindaz, ami néhány év múltán be kell, hogy szorítsa őt a realitások korlátai közé
A Budapesti Műszaki Egyetem Urbanisztikai Tanszékén az elmúlt félévben sok fővárosi helyszín mellett Zsámbékot is célba vették a diákok.
A feladat: közterület tervezés. A tágabb környezet, a társadalmi, földrajzi, morfológiai, gazdasági, környezeti, építészeti adottságok vizsgálatával föl kellett ismerniök a tervezési terület problémáit. Olyan helyeket vizsgáltak, ahol a közterület, a tér nem jól működik, nem esztétikus, kevéssé használható.
Zsámbékon a Szent István térre, a Törökkút terére, a romtemplom körüli játékterekre vagy a Zichy térre adott javaslatok nem feltétlenül a ma realitásai. Előretekintve érdemes azonban elgondolkodni azon, milyenné is válhatnának ezek a terek, ha anyagiaktól függetlenül megálmodhatnánk jövőképüket.
A hallgatók tervei: ujjgyakorlatok. Nem szabad őket kemény műszaki vizsga alá vetni, hiszen még csak harmadévesek. De ők lesznek a jövő tervezői�
Fülöp Judit
a karaván halad
az építész tervez
az építészhallgató próbál tervezni
és még mer tervezni, mer álmodni, hiszen még nem köti kezét,
fantáziáját mindaz, ami néhány év múltán be kell, hogy szorítsa őt a realitások korlátai közé
A Budapesti Műszaki Egyetem Urbanisztikai Tanszékén az elmúlt félévben sok fővárosi helyszín mellett Zsámbékot is célba vették a diákok.
A feladat: közterület tervezés. A tágabb környezet, a társadalmi, földrajzi, morfológiai, gazdasági, környezeti, építészeti adottságok vizsgálatával föl kellett ismerniök a tervezési terület problémáit. Olyan helyeket vizsgáltak, ahol a közterület, a tér nem jól működik, nem esztétikus, kevéssé használható.
Zsámbékon a Szent István térre, a Törökkút terére, a romtemplom körüli játékterekre vagy a Zichy térre adott javaslatok nem feltétlenül a ma realitásai. Előretekintve érdemes azonban elgondolkodni azon, milyenné is válhatnának ezek a terek, ha anyagiaktól függetlenül megálmodhatnánk jövőképüket.
A hallgatók tervei: ujjgyakorlatok. Nem szabad őket kemény műszaki vizsga alá vetni, hiszen még csak harmadévesek. De ők lesznek a jövő tervezői�
Fülöp Judit