Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Színházak

    Újvidéki Színház

    • Előadások
    • Galériák
    • Hírek
    • Írások
    • Műsor
    • Épület
    • Igazgatóság
    • Történet
    • 2024/2025
    • 2023/2024
    • 2022/2023
    • 2021/2022
    • 2020/2021
    • 2019/2020
    • 2018/2019
    • 2017/2018
    • 2016/2017
    • 2015/2016
    • 2014/2015
    • 2013/2014
    • 2012/2013
    • 2011/2012
    • 2010/2011
    • 2009/2010
    • 2008/2009
    • 2007/2008
    • 2006/2007
    • 2005/2006
    • 2004/2005
    • 2003/2004
    • 2002/2003
    • 2001/2002
    • 2000/2001
    • 1999/2000
    • 1998/1999
    • 1997/1998
    • 1996/1997
    • 1995/1996
    • 1994/1995
    • 1993/1994
    • 1992/1993
    • 1991/1992
    • 1990/1991
    • 1989/1990
    • 1988/1989
    • 1987/1988
    • 1986/1987
    • 1985/1986
    • 1984/1985
    • 1983/1984
    • 1982/1983
    • 1981/1982
    • 1980/1981
    • 1979/1980
    • 1978/1979
    • 1977/1978
    • 1976/1977
    • 1975/1976
    • 1974/1975
    • 1973/1974

    Antoine de Saint-ExupéryA kis herceg

    fordítóRónay György
    • KirályBanka Lívia
    • RókaCrnkovity Gabriella
    • RózsaElor Emina
    • A kis hercegFerenc Ágota
    • KígyóGombos Dániel
    • RózsakertHuszta DánielKőrösi IstvánBerta Csongor m.v.
    • KisbárányHuszta DánielKőrösi IstvánBerta Csongor m.v.
    • VisszhangHuszta DánielKőrösi IstvánBerta Csongor m.v.
    • MajomkenyérfaHuszta DánielKőrösi IstvánBerta Csongor m.v.
    • VirágJaskov Melinda
    • GeográfusKrizsán Szilvia
    • IszákosLászló Judit
    • LámpagyújtogatóMagyar Attila-Öcsi
    • PilótaMészáros Árpád
    • HiúNémet Attila
    • ÜzletemberSirmer Zoltán
    • rendezőTáborosi Margaréta m.v.
    • díszlettervezőGadus Erika m.v.
    • jelmeztervezőGadus Erika m.v.
    • dramaturgGóli Kornélia m.v.
    • fordítóRónay György
    • színpadi mozgásKiss Anikó m.v.
    • zeneKovács Adrián m.v.
    • zenei munkatársKlemm Dávid m.v.
    • súgóBíró Alekszandra
    • ügyelőBíró Alekszandra
    • rendezőasszisztensSzalai Bence f.h.

    Egy mozdulatnyi káosz tér meg a világba, egy imbolygó bolygó kifut a pályájáról és egy nem e világi teremtmény a Földre érkezik. 



    Fájdalmasan szép ábrándozás az elveszett ártatlanságról, kígyókról, rózsákról, folyton eloltott és folyton meggyújtott lámpákról, vulkánokról, majomkenyérfáról - mozgással, zenével, vizuálisan felspannolva, úgy, ahogy eddig még nem láthattuk és nem hallhattuk.



    Mert jól csak a szívével lát az ember.



    A kis hercegről



    A kis herceget Antoine de Saint-Exupéry a második világháború alatt írja, amelyben pilótaként maga is részt vállalt. Bár első pillantásra (és a házi olvasmány-lista sugallatára) gyermekkönyvnek tűnik, a felnőttekhez is jelentős mértékben szól...



    Az egyre inkább elidegenedő világban Saint- Exupéry úgy érezte, üzenete nem éri el máshogy a kortársait, csak ha a mindenkiben, feltételezhetően még élő, gyermekhez fordul.



    Ma azt kérdezzük ezzel a szöveggel: milyen mértékben sikerült megőriznünk magunkban a tisztaságot és a hitet? Mert e történet lényege valóban nem felnőttekhez szól – sokkal inkább a gyermekhez, amely a felnőttekben él és amelyet még nem emésztett föl a felnőttvilág. Legalábbis reméljük...



    Táborosi Margaréta, rendező



    A színpadi magány megszelídítése



    Az Újvidéki Színház előadása szélesebb nézőréteget céloz meg, akár tartalmas családi programként is ajánlható, hiszen mindenki érettségéhez képest fogja befogadni a látottakat. A történethez Kovács Adrián fiatal muzsikus szerzett zenét, ezek teszik még érzékenyebbé a szöveget. A dalok, a vizuális identitás A kis herceg által felvetett gyarlóságokra, rögeszmékre, kiútkeresésekre reflektálnak... Nem mesét készítettünk, nem is drámát – olyan ívet kerestünk, melyben a legegyszerűbben és legőszintébben szólal meg a regény örök érvényű mondanivalója. A próbafolyamat alatt meg kellett küzdenünk a mindenki számára ismerősen csengő mondatok karakteres és igaz megfogalmazásával. A térben elhangzó szöveget nem idézetként és emlékkönyvi sorokként kezeltük. A dramatizáció során kerültük a szöveg elmesélését, és a rövid párbeszédek- találkozások kőbe vésett sorrendjét. A felvillantott sorsok, emberi minőségek hű megjelenítésére törekedtünk a színészekkel, afféle színpadi magányok formájában. Röviden: megszelídíteni a lelkünk, az embereket magunk körül, egy kis nyugalmat találni, ahol erőre kapunk, ez a mi feladatunk, ez a darab feladata.



    Góli Kornélia, dramaturg



    Nem tehetek mást, mint „felkiáltójelezem” Antoine de Saint-Exupéry szavait: „annak a gyerek­nek ajánlom könyvemet, aki valaha ez a fölnőtt volt. Mert előbb minden fölnőtt gyerek volt. (De csak kevesen emlékeznek rá.)” Nos, ajánlom ezt az előadást a gyerekeknek, mert még tudnak őszintén kérdezni és „Mert csak a gyerekek tudják, hogy mit keresnek - mondta a kis herceg. - Időt vesztegetnek egy rongybabára, amitől egyszerre nagyon fontos lesz az a rongybaba, és ha elveszik tőlük, sírnak...” de ajánlom a fölnőtteknek is, mert érdemes lenne a következőn újra és újra elgondolkodni: „Nézzetek föl az égre. És tegyétek föl a kérdést: megette vagy nem ette meg a virágot a bárány? S aszerint, igen vagy nem, meglátjátok, egyszerre megváltozik minden... És soha, egyetlen fölnőtt sem fogja megérteni, hogy ez milyen rettentően fontos!”



    Ferenc Ágota (a kis herceg szerepében)



    A kis herceg olyan történet, amelyet mindannyian ismerünk, ezerszer is elolvastuk, tudatosan vagy akár tudat alatt mindannyian éljük és vágyunk a megértésére... Ha valaki netán nem olvasta, hát ismeri az emlékkönyvek lapjairól... Így mindannyiunknak megvan a saját szövegolvasata. Az én kis hercegem a kezdet kezdetén egy apró szikra, amely később lánggá növekszik és a legvégére maga lesz a fény. Ez a fény (hát van akár társadalmi, akár biológiai neme a világosságnak?) az inkarnáció felé vezető ösvény. Egy teljesülőfélben levő vágy. Amennyiben ezen az úton megyünk tovább, én katarzisban reménykedem. „Hát igen. Ennyi az egész.” – ezek A kis herceg utolsó szavai.


    2016. 01. 19.

    Az előadás hossza: 80 perc szünet nélkül

    Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

    • Újvidéki Művészeti Akadémia

    Színház-választó

    Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
    • budapesti
    • vidéki
    • nyári
    • határon túli
    • külföldi
    • nemzetiségi
    • fesztivál
    • intézmény
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu