Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Színházak

    Tranzit FESZT

    • Előadások
    • Galériák
    • Hírek
    • Írások
    • Műsor
    • Épület
    • Igazgatóság
    • Történet

    Trükk-show

    2018. október 7.
    A mesebeli szegénylegény útja a születéstől a halálig. Tatár Ágota kritikája.
    Az előadás egyszerre mese, tánc, akrobatika, humor, vásári mutatvány, játék. A szereplők meseszerű-bohócsminkkel karakterizált, stilizált kosztümökbe bujtatott figurák. Van itt búcsú, vásár, harctér és szerelemre éhes menyecskék tömege, akik mind a főhős kegyeire áhítoznak.

    A főhős pedig a mesebeli Păcală figura, lehet félbolond vagy okos szegénylegény, aki minden helyzetből igyekszik jól kijönni. Pompás humorforrás, hogy viszontagságos útja során rengeteg akadályt kell leküzdenie, amíg elérkezik útja végére: groteszk módon a születése pillanatához, csak most fordított menet szerint, vissza kell jutnia az anyaméhbe.

    Számos jó ötletet látunk, ömlesztve, egy zsákba berakva, megkavarva, összerázva: nonverbális, akrobatikus elemek, bohóctréfa, pantomim játék.

    A műfaj szabályainak megfelelően jó hangulatú kavalkád zajlik, amelyben a főszerep a karneváli hangulaté, gegek és vaskos humor uralja a játékot.
    Groteszk humorral operál, viszont dramaturgiai szempontból félkész, vagy sehová nem jutó jeleneteket látunk.

    A jelmezek stilizáltak, nagyszerűen illenek a játékhoz. A színészek jól játszanak hangszereken, a játékot élőzene és hang-aláfestés tarkítja.

    A rendezés némafilmes eszközökkel is él: fekete táblán felirat, ami a jelenetet, a történést magyarázza, kommentálja, ebből viszont kevés van, ezt az eszközt többször lehetett volna használni.

    Commedia dell’arte színészek ügyességével játszanak néhol, de a koreográfia sajnos nem kidolgozott, nem pontos. Inkább hadonászásnak tűnnek az akrobatikus és az elrajzolt gesztusok.

    Mindezek ellenére energikus, kedves játékot láthatunk, ugyanakkor dramaturgiailag nem egész, néhol követhetetlen, miért épp az a jelenet a soron következő, és mi lenne a jelenet célja, kimenetele. Összességében szerettem részese lenni a játéknak és egy szimpatikus társulat mutatkozott meg.

    ----------------

    Trix Show, a tordai Aureliu Manea Színház előadása

    Írta és rendezte: Mihai Gruia Sandu
    Koreográfia: Mariana Gavriciuc

    Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

    • Szatmári színház
    • Szatmárnémeti Bábtagozat
    • Ács Alajos Stúdió
    • Sorompók nélkül
    • Interetnikai Fesztivál – Szatmár

    Színház-választó

    Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
    • budapesti
    • vidéki
    • nyári
    • határon túli
    • külföldi
    • nemzetiségi
    • fesztivál
    • intézmény
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu