Színházak
Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
Churchill CarylŐrült erdő
- FlaviaKristina Lelovac
- BogdanPetar Arsovski
- GabrielBlagoj Veselinov
- RaduStefan Vujisikj
- LuciaNina Dean
- FlorinaBiljana Jovanovska
- JanosMartin Jordanoski
- MihaiVladimir Lazovski
- RodikaNina Maksimova
- AngelNina Maksimova
- TomaNina Maksimova
- A páciensVladimir Petrovikj
- Securitate-tisztKristijan Svetiev
- OrvosKristijan Svetiev
- Színész a videónSinolichka TrpkovaVasil ZafirchevDarja RizovaZnezhana Stameska
- rendezőNina Nikolikj
- díszlettervezőJane Chalovski
- jelmeztervezőIvana Karanfilovska Ugurovska
- zeneszerzőAleksandar Pejovski
- világítástervezőGjorgji Klincharov
- videótervezőGjorgji Klincharov
- fénySaso Todorovski
- videóFilip Nikolovski
- kellékJovan Maleski
- producerRuse Arsov
Minden kultúrának megvannak a saját meghatározó történelmi pillanatai, azok a drámai történések, amelyekből könnyedén lehet történeteket írni. Ilyen kulcsfontosságú esemény az 1989-es román forradalom is, amely Caryl Churchill Őrült erdő c. drámájának központi témáját képezi. 2014-es feldolgozása Macedóniában azonban nem volna színházi értelemben igazolható, ha nem találnánk rá analógiát a makedón társadalom jelenéből, és éppen ezért igen fontos megnevezni azt a kontextust, amelyben ez az előadás létrejött. Természetesen már maga a darab is meglehetősen drámai, amelyben a dokumentarista színház tendenciájának megfelelően a társadalmi kontextus a szereplők családi és személyes történetein keresztül bontakozik ki. A diktatúra bukásának történelmi pillanata résztvevők, tanúk, kortársak bizalmas történeteiben elevenedik meg. Sőt mi több, ezek az emberek nem is főszereplői a forradalomnak, hanem egyszerű emberek, páran gyerekek, akik viszont közvetlenül megtapasztalják a forradalmat. Románia félelmetes és traumatikus történelme a ma kontextusában mintegy figyelmeztetésképpen hat, ahogyan lenyűgözően szól a mindennapjainkról. Az Őrült erdő tökéletes példa arra, ahogyan egy meghatározott korban és környezetben játszódó előadás egy másik tér-időbeni párjára utalhat. (Ana Stojanoska, PhD)
Az Őrült erdő létrehozásában fontos szerepet játszott az a csapatnyi macedóniai színházszerető ember, akik számára fontos volt elmondani azt az univerzális törénetet, hogy hogyan nem tanul az ember a történelem hibáiból. A színészek, illetve a művészeti és technikai csapat legalább négy különböző színház alkalmazottai, ők vették a bátorságot, és bemutatták, hogy mi történik, amikor az emberek nem vállalnak felelősséget a saját viselkedésükért. Az Őrült erdő igazi csapatmunka, különböző energiák, vélemények és meglátások bonyolult hálója. Ugyanakkor az alapvető, mély emberi érzések kutatását tűzi ki célul, az emberi létezés legsarkalatosabb szükségletét: az emberek közötti szeretetet. (Nina Nikolikj)
2014. 10. 23.