Színházak
Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
Vlagyimir SzolovjovAz Antikrisztus rövid története
- rendezőUrbán András
- dramaturgMilena Bogavac
- zeneszerzőIrena Popović
- videóIgor Marković
- fénytervezőDragan Đurković
- hangMiroljub Vladić
- ügyelőLjubomir Radivojević
- produkciós vezetőJovana Janjić
- szervezőTamara Pović
Az előadás annak a dialógusnak az eredménye, amely a színház és Vlagyimir Szolovjov Három beszélgetés című műve, pontosabban a Harmadik beszélgetés – Az Antikrisztus története című, 1900-ból származó filozófiai vitairata között valósul meg. Ebben a szerző az emberiség apokaliptikus jövőjéről szóló látomását tárja az olvasó elé. A pravoszláv Szenthagyomány felé közelít, amikor azt állítja, hogy a vallásokat, köztük a különböző keresztény felekezeteket is egyesíteni fogja az Antikrisztus, a törvénytelenség embere. A színházi előadás Szolovjov Az Antikrisztus története című művének szellemi sci-fi valóságát kutatja korunk szellemi valóságának viszonylatában. A Szolovjov dialógusra épülő filozófiai vitairatában felbukkanó, posztmodern, egydimenziós antikrisztus-figurák a huszonegyedik század politikai kontextusába helyezve az igazi antikrisztus eljövetelének előhírnökeivé válnak. Vagyis az egymást antikrisztusként megélő kelet és nyugat előkészíti a talajt az antikrisztus eljöveteléhez, aki nem pusztán hódító államférfi, hanem a béke megteremtője és az emberiség jótevője – a jövő mindenható ura, aki valóban a bukott angyal.
Szolovjov polemikus filozófiai értekezéséből kiindulva az előadás kísérletet tesz a társadalmi rossz meghatározásának megkérdőjelezésére – az intézményesített rossz, a rendszerbeli rossz, valamint a metafizikai értelemben vett vagy a liberális kapitalizmus által definiált jó és rossz viszonylatában.
A Bitef Színház az azonos nevű fesztivál színházaként jött létre, amely mindig az új, az avantgárd, a friss, a kísérleti, a szabad és a társadalmilag elkötelezett tartalom és forma hordozója volt ebben a térségben. A Bitef Színház nyitott minden típusú színpadi és előadóművészet iránt, teret ad a művész és a közösség nyílt párbeszédének, ápolja és serkenti a művészet, a kifejezés és a szólás szabadságát. A Bitef Színház szorosan kötődik az őt körülvevő társadalmi-politikai valósághoz, jelentős oktatói szereppel bír a fiatal színművésznemzedékek és a kortárs színházi irányzatok iránt érdeklődő közönség körében.