Színházak
Zsámbéki Színházi Bázis
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
Kálmánchelyi Zoltán - Végh Zsolt - Stefanovics AngélaLibiomfi
A Zsámbéki Színházi Bázis bemutatója a Városi Színház, és a Kálmánchelyi-Stefanovics-Végh féle színház közös produkciója
Tragikomikus-szocio-mese-musical
Ősbemutató
Ősbemutató
- Libi bácsiTamási Zoltán
- Anikó bácsiLibi élettársaDióssi Gábor
- KaszásSipos Imre
- NagymamaSipos Imre
- RendőrSipos Imre
- Libi papaSipos Imre
- Zsolti(Mackó)Végh Zsolt
- Angéla(Malacka)Stefanovics Angéla
- Zoli(Nyuszi)Kálmánchelyi Zoltán
- Karcsi(Füles-Bagoly)Hajduk Károly
Zongorista: Nagy István
- rendezőKálmánchelyi Zoltán
- társrendezőVégh Zsolt
- díszlettervezőMurányi Tünde
- jelmeztervezőSzűcs Edit
- zeneVígh Roland
- asszisztensNémeth Fruzsina
Libi bácsi élettársa segítségével szeretné megrendezni a Micimackót Sztanyiszlavszkij módszer szerint. A cselekmény egy utazás keretein belül bontakozik ki, és musical, operett, diafilm elemekkel tarkított vérvalóság tárul a nézők szeme elé.
„2003 februárjában készült el a Libiomfi című nagyjátékfilm, melyet hárman írtunk és rendeztünk. A 34. Filmszemlén három díjat is elhozott, és több mint 30 ezren látták moziban. A Libiomfit eredetileg is kétféle formában képzeltük el, színházként és filmként. A film magát a történetet meséli el, bemutatva e kicsavart világot, szórakoztatva de tárgyilagosan. A színház bevonja a nézőt az őrületbe.
A színdarab nem a forgatókönyv egy változata, hanem egy teljesen önálló mű. A szerkezete is más, a szöveg jelentős része (harmada) verses formába került, továbbá belekerült egy új (és igen fontos) dramaturgiai elem: A Kaszás. A Kaszás maga a halál, fekete csuklyában, kezében kaszával. Ő a mesélő, és a fõszereplőkön kívül minden figurát ő játszik.
A Libiomfi története valós alapokon nyugszik. Az alapötletét Liebe Attila, az ózdi fojtogató adta, aki vidéki mûűvelődési házakban az általa értelmezett Sztanyiszlavszkij-módszer szerint tanított színjátszást fiataloknak úgy, hogy közben fojtogatta tanítványait. A börtönből kikerülve újra oktatni kezdett.
A mi történetünk középpontjában is egy színházi rendező áll, aki meglehetősen sajátosan értelmezi Sztanyiszlavszkij módszerét. A rendező Libi bácsi régi nagy álma teljesülhet azzal, hogy végre színre viheti az általa feldolgozott Micimackót. Castingot tart. Szerephez jutni nem könnyû nála, hiszen csak az lehet kiválasztott, aki belelátja szerepét egy bögre kakaóba A dilettánsok (vagyis a színészek) pillanatok alatt a körön kívülre kerülnek, és csak a valódi állatok Malacka, Micimackó, Nyuszi, Bagoly és Füles lehetnek majd szereplői az előadásnak.
Libi bácsi úgy véli, a próbafolyamathoz a legmegfelelőbb helyszín egy vidéki tanya, ahol zavartalanul faraghat állatszereplőiből valódi állatokat. Telnek a napok, múlnak a próbák, és a szereplők egyre közelebb kerülnek az általuk megformált karakterekhez, miközben egyre közelebb kerülnek egymáshoz emberileg / állatilag...
Egyik este úgy döntenek, ellógnak egy éjszakára és szórakoznak, kirúgnak a hámból. Az éjszaka során az egész világot körülutazzák, még a Marsra is eljutnak. Libi bácsi rossznéven veszi, hogy színjátszói végre magukra és egymásra találtak. Most megmutatja, valójában miben rejlik módszerének titka, hogy mi módon tudja állapotba hozni színészeit. Micimackó és társai megrettennek a mester agresszív magatartásától, ahogy oktatólag fojtogatja őket, és elmenekülnek a tanyáról.
Hosszas vívódás következik a mester és tanítványainak elszakadása után. A kakaó elfogyott. Libi bácsi magánélete egyik pillanatról a másikra válságba kerül, egy súlyos veszekedés után élettársa, Anikó bácsi is elhagyja őt. Micimackó és Malacka között lángra gyúl a szerelem, de az elszakadt állatok is érzik, hogy életük nem lehet teljes mesterük nélkül, elhatározzák hát, hogy meglepik őt, és létrehozzák a Libi bácsi által elképzelt előadást.
A végén természetesen minden megoldódik, hiszen Anikó bácsi visszatér az ő szeretett urához, és az előadás is beteljesedik úgy, ahogy azt Libi bácsi akarta: Malackát elönti az árvíz, Micimackó leesik a fáról és szörnyethal, Nyuszit lelövik az üzletfelei, és Füles elveszíti a farkát.
„2003 februárjában készült el a Libiomfi című nagyjátékfilm, melyet hárman írtunk és rendeztünk. A 34. Filmszemlén három díjat is elhozott, és több mint 30 ezren látták moziban. A Libiomfit eredetileg is kétféle formában képzeltük el, színházként és filmként. A film magát a történetet meséli el, bemutatva e kicsavart világot, szórakoztatva de tárgyilagosan. A színház bevonja a nézőt az őrületbe.
A színdarab nem a forgatókönyv egy változata, hanem egy teljesen önálló mű. A szerkezete is más, a szöveg jelentős része (harmada) verses formába került, továbbá belekerült egy új (és igen fontos) dramaturgiai elem: A Kaszás. A Kaszás maga a halál, fekete csuklyában, kezében kaszával. Ő a mesélő, és a fõszereplőkön kívül minden figurát ő játszik.
A Libiomfi története valós alapokon nyugszik. Az alapötletét Liebe Attila, az ózdi fojtogató adta, aki vidéki mûűvelődési házakban az általa értelmezett Sztanyiszlavszkij-módszer szerint tanított színjátszást fiataloknak úgy, hogy közben fojtogatta tanítványait. A börtönből kikerülve újra oktatni kezdett.
A mi történetünk középpontjában is egy színházi rendező áll, aki meglehetősen sajátosan értelmezi Sztanyiszlavszkij módszerét. A rendező Libi bácsi régi nagy álma teljesülhet azzal, hogy végre színre viheti az általa feldolgozott Micimackót. Castingot tart. Szerephez jutni nem könnyû nála, hiszen csak az lehet kiválasztott, aki belelátja szerepét egy bögre kakaóba A dilettánsok (vagyis a színészek) pillanatok alatt a körön kívülre kerülnek, és csak a valódi állatok Malacka, Micimackó, Nyuszi, Bagoly és Füles lehetnek majd szereplői az előadásnak.
Libi bácsi úgy véli, a próbafolyamathoz a legmegfelelőbb helyszín egy vidéki tanya, ahol zavartalanul faraghat állatszereplőiből valódi állatokat. Telnek a napok, múlnak a próbák, és a szereplők egyre közelebb kerülnek az általuk megformált karakterekhez, miközben egyre közelebb kerülnek egymáshoz emberileg / állatilag...
Egyik este úgy döntenek, ellógnak egy éjszakára és szórakoznak, kirúgnak a hámból. Az éjszaka során az egész világot körülutazzák, még a Marsra is eljutnak. Libi bácsi rossznéven veszi, hogy színjátszói végre magukra és egymásra találtak. Most megmutatja, valójában miben rejlik módszerének titka, hogy mi módon tudja állapotba hozni színészeit. Micimackó és társai megrettennek a mester agresszív magatartásától, ahogy oktatólag fojtogatja őket, és elmenekülnek a tanyáról.
Hosszas vívódás következik a mester és tanítványainak elszakadása után. A kakaó elfogyott. Libi bácsi magánélete egyik pillanatról a másikra válságba kerül, egy súlyos veszekedés után élettársa, Anikó bácsi is elhagyja őt. Micimackó és Malacka között lángra gyúl a szerelem, de az elszakadt állatok is érzik, hogy életük nem lehet teljes mesterük nélkül, elhatározzák hát, hogy meglepik őt, és létrehozzák a Libi bácsi által elképzelt előadást.
A végén természetesen minden megoldódik, hiszen Anikó bácsi visszatér az ő szeretett urához, és az előadás is beteljesedik úgy, ahogy azt Libi bácsi akarta: Malackát elönti az árvíz, Micimackó leesik a fáról és szörnyethal, Nyuszit lelövik az üzletfelei, és Füles elveszíti a farkát.
2007. 07. 26. Műemlék rakétabázis
Galéria
Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok
Színház-választó
Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!