Színházak
Szatmárnémeti Északi Színház Harag György Társulat
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- 1976/1977
- 1975/1976
- 1974/1975
- 1973/1974
- 1972/1973
- 1971/1972
- 1970/1971
- 1969/1970
- 1968/1969
- 1967/1968
- 1966/1967
- 1965/1966
- 1964/1965
- 1963/1964
- 1962/1963
- 1961/1962
- 1960/1961
- 1959/1960
- 1958/1959
- 1957/1958
- 1956/1957
- 1955/1956
- 1954/1955
- 1953/1954
Vörösmarty MihályCsongor és Tünde
- Vörösmarty MihályVarga Sándor
- Perczel AdélLászló Zita
- CsongorSzabó János Szilárd
- TündetündérlányBudizsa Evelyn
- Balga, földmívelőutóbb Csongor szolgájaOrbán Zsolt
- Ilma, Balga hitveseTünde szolgálójaKeresztes Ágnes
- MirígyboszorkányMoldován Blanka
- KalmárNagy Csongor Zsolt
- FejedelemMéhes Kati
- TudósRappert-Vencz Gábor
- KurrahRappert-Vencz Stella
- BerrehDiószegi Attila
- DuzzogKovács Éva
- LedérBogár Barbara
- ÉjKovács Nikolett
- DimitrikocsmárosGaál Gyula
- Kút leányaLaczkó Tekla
- RókalányMirígy elvarázsolt lányaGál Ágnes
- NemtőkirályFrumen Gergő
- Földalóli HangFrumen Gergő
- SzereplőBándi JohannaBodea Gál TiborGaál GyulaGál ÁgnesFrumen GergőPoszet Nándor
Szereplő: Védszellemek, Nemtők, Tündérek, Játékmesterek
- rendezőSardar Tagirovsky m.v.
- díszlettervezőKupás Anna m.v.
- jelmeztervezőKupás Anna m.v.
- dramaturgBessenyei Gedő István
- zeneszerzőBakk-Dávid László m.v.
- koreográfusSzabó Franciska
- a tervező asszisztenseKertész Ványi Alexandra m.v.
- súgóTamás Ágnes
- ügyelőSzabó Ritta
- rendezőasszisztensKertész Ványi Alexandra m.v.
Vörösmarty Mihály sosem láthatta művét színpadon megvalósulni. Álmában sem gondolta, hogy ekkora utat jár be a darab az elmúlt másfél évszázadban. Ahogy álmában sem sejtette Csongor, hogy Tündével megtalálja a szerelmi beteljesülést. Csongor és Tünde nagy akadályok elé került. Ahogy a róluk elnevezett mű is, hiszen nagy népszerűségre tett szert az iskolákban és színházakban egyaránt. Meghatározta a romantikáról alkotott elképzelést a magyar nyelvterületen és kötelező klasszikussá vált a társadalom szemében. Ez nagysága mellett terhet is jelent, főleg a mindenkori színházcsinálókra. Egy olyan megvalósítás irányába szeretnék elmozdulni, ami a mű tiszteletben tartása mellett képes újszerű elemeket tartalmazni, amelyek a színház pillanatnyi igazságát és időtlenségét erősíthetik meg. A verses szövegek mélyebb dimenziót szeretném feltárni az alkotókkal olyan módon, hogy érezhetővé váljon az emberi dráma és a nyers költészet, a zsigeri játék és az álmokat felidéző képzelet, az örökérvényű klasszikus és az újító színház varázsa. (Sardar Tagirovsky)