Színházak
Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
William ShakespeareLear
- LearBritannia királyaPál Emil
- CordeliaLear leányaDrunek Sára
- GonerilLear leányaSzentmártoni Júlia
- ReganLear leányaPósa Fruzsina
- BohócDrunek Sára
- HalálDrunek Sára
- rendezőJuraszek Zsuzsa
- látványtervezőMihály Katalin m.v.
- jelmeztervezőSikó Doró m.v.
- szcenikusKiss Daniella Bernadett m.v.
- koreográfusFerencz Evelin
Mi a baj Lear-el? Az, hogy túlélte saját magát. Túl sokáig volt hatalmon, aminek következtében egybeforrt nála a király és az ember fogalma, tehát mindarról, ami királyként járt neki, automatikusan úgy gondolkodik, hogy emberként is járni fog neki. Sőt, nincs olyan, hogy ő csak ember, ő már emberként is mint király tud egyedül gondolni magára, királyként pedig egyfajta mindenható istenség figurájának szemszögéből látja az őt körülvevő helyzeteket és személyeket. De éppen ebben van a hiba: az ember nem lehet Isten, mert halandó, élete véges. És amire minden halandó vágyik véges életében az a szeretet. Azonban a szeretetért való reszketés olyan keresetlen eszközök használatára szólítja fel a kétségek közt vergődő királyt, amelyek következményeivel való szembesülés embert próbáló feladat.
A „Lear” William Shakespeare Lear király című tragédiája nyomán négy szereplősre adaptált előadás ott kezdődik, ahol Shakespeare tragédiája véget ér: a király halálának pillanatában. A feldolgozás középpontjában az apa-lány viszonyok sokszor kegyetlen dinamikája, illetve a halál elfogadásának problematikája áll.
Az előadás hossza: 65 perc szünet nélkül