KÁVÉSZÜNET - 5 perc, egy kávé és TÖBB kérdés
Hogy találta meg a darab?
A Rózsavölgyi Szalon művészeti vezetőjével, Zimányi Zsófiával, régóta tervezzük a közös munkát. Sokáig kerestük a megfelelő darabot, aztán megmutatta Eric Assous: Mesterhármas c. darabját, és egyetértettünk, hogy ez tökéletesen illeszkedik a Rózsavölgyi Szalon profiljába.
Mi tetszett benne?
Először is, hogy három kiváló szerep van benne. A darab mindvégig megőriz egyfajta titokzatosságot, amit mindannyian átélünk egy párkapcsolatban. Vannak olyan dolgok, amikhez a másik fél nem fér hozzá, és ha ezt tiszteletben tartjuk, akkor nincs probléma, ha viszont be akarunk férkőzni erre a területre, akkor az konfliktusok forrásává válhat. Egy rendező a pályája elején élvezi, hogy egy teljes színpadi gépezetet mozgathat, de aztán rájön, hogy a színész, a színészek közti interakció az igazán fontos a színpadon. Engem is egyre inkább az izgat, hogyan tudom a színészeket ebben segíteni. Szeretek jó színészekkel dolgozni, és a darab szereplői, Bozó Andrea, Kocsis Gergely és László Zsolt elfoglaltsága is azt bizonyítja, hogy sokan kíváncsiak rájuk.
Jelenleg a próbafolyamat elején járunk.
Igen, de már elég mélyre ástuk magunkat a történetbe. Egy jómódú házaspár egy reggel azt mondja, nyissunk tiszta lappal és nézzük meg, házasságunk alatt mikor mi történt velünk, megjelent-e harmadik ebben a kapcsolatban. Ahogy egyre többet beszélnek erről, a történet egyre feszültebb és egyre szórakoztatóbb lesz. Közben felbukkan egy harmadik, akiről azonban egyáltalán nem biztos, hogy részese ennek a szerelmi három, vagy több szögnek.
Dolgozott már a Rózsavölgyiben?
Előadást már láttam itt, de ez az első rendezői munkám. A Rózsavölgyi egy pódiumszínpad, aminek minden négyzetméterét ki kell használni a játékra; minden tekintet, fordulás, jelentéssel bír egy ilyen térben. Rendezőként azt boncolgatni, hogyan lehet intim emberi kapcsolatokat megfogalmazni egy ilyen térben komoly feladat. Többféle intimitás van, itt nem egy halk, duruzsoló színpadi helyzetet kell kialakítani, hanem inkább stúdió színházként tekintek a Rózsavölgyire.
Milyen darabra számíthatnak a nézők?
Ez egy enigmatikus, több nézőpontot felmutató darab, ahol a néző adja meg a végső választ. A kiinduló elképzelésem az volt, hogy minél több alternatíva forduljon meg a néző fejében. A sok szempontú információk miatt bizonytalanná válunk a helyzetek megítélésében. Ez a házassági komédia, mint minden jó darab, egyszerre keveri a komikus, groteszk elemeket a tragikus megnyilvánulásokkal. Attól izgalmas, hogy van mihez képest átélni a tragédiát. A komikum pedig a legváratlanabb pillanatokban bújik elő a játékban.