Színházak
Budapesti Operett Színház Raktárszínház
- Michelle és...Györgyi AnnaKékkovács Mara
- Paul és...Földes TamásPálfalvy Attila
- Ursula és...Gubik PetraSzéles Flóra
- Boris és...Kocsis DénesCseh Dávid Péter
- rendezőKiss Csaba
- látványtervezőBerzsenyi Krisztina
- dramaturgRóbert Júlia
- dalszövegMüller Péter SziámiKiss Judit ÁgnesTakács M. József
- dalszövegBittner GáborGöbölyös N. László
- fordítóBajomi Lázár EndreRózsa László
- fordítóDomonkos Eszter
- koreográfusKocsis Tamás
- zenei vezetőKovács Adrián
- hangszerelteKovács Adrián
- videótervezőMaruscsák Dávid
- világítástervezőDreiszker József
- koreográfusasszisztensCzár Mónika
- a rendező munkatársaBori Tamás
Francia életérzés, elsöprő virtus, ’50-es évek Párizsa. Ide repít minket Boris Vian, élet és halál határmezsgyéjén egyensúlyozó, fékezhetetlen polihisztor zseni, a 20. század európai irodalmának egyik legeredetibb figurája a Tajtékos dalok sanzonjaiban. A négy színészre és kis-zenekarra komponált előadás Vian mozgalmas éveit, sorsának főbb fordulatait, nehezen érkező sikerét és a minden nehézségen felülkerekedő életörömet idézi meg regényeinek szereplői és a kortársak emlékei alapján. A Tajtékos dalok egy szertelenül csapongó színpadi mese, magyarul első ízben felcsendülő dalokkal. A történet - Vian alakjának megfelelő bizarrsággal - a ravatalnál indul, hiszen élete egy gyerekkori szívbetegség miatt mindvégig a halál árnyékában telt. Tudta, hogy keveset fog élni, ezért gyorsan élt. Lázasan, türelmetlenül. Szíve egy moziban állt meg, harminckilenc évesen. Különleges színpadtechnikával, LED-világítással és tükrökkel hozza játékba a rendező a zseni életének főbb helyszíneit, a fiatalkori szerelmek őrületét, a Szabványügyi Hivatalt, a németek által megszállt Párizst, a földalatti mulatók világát, a romokból újáépülő életet, Sartre-ot és körét. Aztán a jazz, Duke Ellington és Miles Davis, a Saint-Germain pezsgő éjjeli világába nyerünk betekintést. Féktelen képzelet, életszomj és önfeledtség, egy vésztjóslóan zörgő szívvel a fiatal mellkasban.
2020. 03. 10.