Tizenegyedik évadát kezdi az M Studio
Sipos NoémiLendületesen kezdi 11. évadát az M Studio, visszatérő és új alkotókkal egyaránt dolgozik idén a sepsiszentgyörgyi mozgásszínház. Az évad során három új bemutatójuk lesz, műsoron tartanak hét korábbi produkciót és több felújítást is terveznek.
Az évad első bemutatóját az M Studio visszatérő alkotója, Fehér Ferenc rendezi, akinek nevéhez az előző évek két sikeres produkciója – a Kampf és a Személyazonosság – is kötődik. Fehér Ferenc ezúttal egy rendhagyó táncszínházi westernt állít színpadra, A Jó, a Rossz és a K**va Anyád című előadást terveik szerint december elején mutatják be.
Az évad során két rendező is új színt hoz társulat repertoárjába, hiszen először dolgoznak együtt Radu Afrimmal és Bocsárdi Lászlóval. A társulat tagjai nagyon fontosnak tartják, hogy lehetőségük adódik e két neves alkotó színházi nyelvezetével, gondolkodásmódjával találkozni. A Radu Afrim rendezésében, Andrea Gavriliu koreográfus közreműködésével készülő Bácsfalusy Ernőke csodálatos utazásai a garzonban c. előadás koprodukcióban készül az Andrei Mureșanu Színházzal. A próbákat már augusztus közepén elkezdték, a bemutatóra pedig december közepén kerül majd sor. Az évad harmadik bemutatója Bocsárdi László rendezésében készül. Bocsárdi konvenciókat eltörlő színházi nyelve Bezsán Noémi sokrétű mozgásnyelvezetével párbeszédben szöveg, test, tér és zene rendhagyó kompozícióját hozza létre, amelynek bemutatóját 2017 februárjára tervezik.
Az M Studio társulata egy új színésszel bővült, a kolozsvári színművészetin végzett Deák Zoltán személyében, akit az M Studio mindhárom új előadásában láthat a közönség. Az évad folyamán továbbra is játsszák a Tavaszi áldozat, A tenger, Személyazonosság, Egyszer élünk, Romeo & Julia, Kampf, García Lorca háza c. előadásokat. A három bemutató és hét műsoron tartott produkció mellett pedig felújítani készülnek A per, Törékeny és Körtánc c. előadásokat is. Mindezek mellett elkezdik szervezni a flow fesztivál második kiadását, amelyre 2017 novemberében kerül majd sor.
A társulat az évadnyitó előadását szeptember 21-én, szerdán játssza: az Igor Stravinsky zeneműve alapján készült Tavaszi áldozat (rendező-koreográfus: Andrea Gavriliu) c. produkciót a Háromszék Táncstúdióban lehet megtekinteni 19 órától. Ezt követően szeptember 24-én 19 órától a Fehér Ferenc rendezte Személyazonosság lesz látható.
Bemutatók 2016/2017
A Jó, a Rossz és a K**va Anyád
Rendező-koreográfus: Fehér Ferenc
Színes, blablául beszélő, magyar táncszínházi western
Az eredeti történetből mindössze a cím és a hangulat szolgál alapul. A történet itt igen egyszerű. Egy kis közösségről szól, akik mindennapjaikat egymás közt élik meg és élik túl. Az unalom elűzésére egymást szórakoztatják. A mulatságnak és a párbajoknak itt hatalmas szerepe van. A társadalom nem kívánatos "fuck off bandái" és perditái kerültek ide ebbe a nem hétköznapi porfészekbe, ebbe a nem akármilyen kisvárosba, aminek a neve El Perdido.
Azonban egyszercsak valami megváltozik...
Bácsfalusy Ernőke csodálatos utazásai a garzonban
Az M Studio és az Andrei Mureșanu Színház közös produkciója
Rendező: Radu Afrim
Koreográfus: Andrea Gavriliu, Díszlettervező: Adrian Damian, Jelmeztervező: Elena Du Soleil
Bácsfalusy Ernőke nem szokott utazni. Nem megy ő sem Franciaországba, sem Törökországba. Nem megy sem a központba, sem a diszkóba. Nem megy ő sehová. A garzonban szokott üldögélni öltönyben és papucsban, és magában utazik. Egy szombati napon azonban felborul a világ körülötte. A garzon megtelik furcsa emberekkel és még annál is furcsább élettörténetekkel. Rég elásott titkok, különböző életszemléletek és sorsok találkoznak Ernőke garzonjában, és egy csodálatos kalandra hívják a nézőt. Olyan utazás ez, amellyel legfennebb a hullámvasút versenyezhet. Enjoy the ride in the garzon of the rising sun!
Cím nélkül
Rendező: Bocsárdi László
Koreográfus: Bezsán Noémi
Bocsárdi László az M Studio társulatával készülő produkciójában párbeszédbe állítja a klasszikus értelemben vett szöveget és a mozgást: a verbális és nem verbális színházi kifejezési formák találkozása ez. A szereplők tisztán képviselnek különféle karaktereket, reflektálnak korunk társadalmi, szociális kérdéseire, viszont a rendező ezeket a temészetesnek tűnő funkciókat sorra problematikussá teszi a test egy újfajta reprezentációja által. Vajon a belső átalakulásnak lehetnek-e külső, fizikai jegyei? Vajon hogyan képes a test a személyes tapasztalatok közvetítésére?
Bocsárdi László konvenciókat eltörlő színházi nyelve Bezsán Noémi sokrétű mozgásnyelvezetével párbeszédben szöveg, test, tér és zene rendhagyó kompozícióját hozza létre.