Interjú
Klem Viktor a kulissza mögött
Figaro előtt és után, remek szerepekben
Linka ÁgnesKlem Viktor alakítja a most bemutatott Figaro címszerepét. A fiatal színész mögött számos sikeres szerep áll, és a nyáron a Szegedi Szabadtéri Színpadon láthatjuk viszont. De addig, június 6-án még egy előadás lesz Budaörsön!
A sármos, fiatal színművész, Klem Viktor Figaro a Budaörsi Latinovits Színház legújabb darabjában. Már nem ismeretlen a budaörsiek számára, hiszen néhány évvel ezelőtt szerepelt a Beavató Színház előadásain városunkban. A televíziónézők is megkedvelhették a Mindenből egy van című improvizációra alapuló szórakoztató tévészéria Danijaként, valamint a Hacktion című akciófilm-sorozat Balog Kornél törzszászlósaként.
Szokatlan feladatot kapott Forgács Péter rendezőtől, aki már a Színművészeti Egyetemen is tanára volt. Mozart Figaro házassága operáját mutatta be a Budaörsi Latinovits Színház. Felvételről a bécsi Staatsoper 2007-es felvételét halljuk, olaszul, amit azonban szájmozgással többé-kevésbé követniük kell.
Valóban különleges feladat volt ez számunkra, de gimnazista koromban diákszínjátszóként vettem már részt olasz fesztiválon, és könnyen megtanultam az áriák szövegét.
Nekem sokszor úgy tűnt, mintha ön is énekelt volna élőben.
Ezt dicséretnek veszem, de nem igaz, csak az illúziót adtam meg kollegáimmal együtt. Viccesen szoktam mondani, hogy ez egy olyan előadás, amelyben nem tudunk hibát ejteni, hiszen ott van a profi, tökéletes felvétel.
A próza ezt aláfesti és segíti, és Önnek van a darabban egy olyan monológja, amikor megáll a levegő a nézőtéren. Az operában ezt egy ária helyettesíti. Ismerte a partnereit régebbről?
Szinte mindenkit, hiszen többek között a Bárka Színházban is játszottam velük, és már fél szavakból megértettük egymást.
Komoly kéthónapos előkészület előzte meg a bemutatót. Ezt hogy élte meg, és mit látott mindeközben városunkból?
Valóban rengeteg időt töltöttem Budaörsön, amikor nem tudtunk próbálni a színházban, akkor az Illyés Gyula Gimnázium tornaterme lett a próbatermünk. Kevés szabadidőnkben főleg a belvárost jártuk be, és nekem kedvenc helyem lett a Halpiac. Jómagam is szeretek szakácskodni, mindig valami különlegeset készíteni, amivel meglepem a családomat és a barátaimat, és ezekhez a vendégségekhez az alapanyagokat a budaörsi szaküzletekben szereztem be.
Ön Debrecenben az Ady Gimnázium dráma tagozatán érettségizett, és elsőre felvették a Színművészeti Egyetemre, ahol Marton László osztályában végzett, 2009-ben. Azóta is töretlen a pályája.
Sokat köszönhetek a szülővárosomnak, Debrecennek, drámatanáraimnak, hogy bátorítottak és bíztak benne, hogy sikeres színész leszek.
A családjában nem volt színművész, de szinte mindenki zenei tehetséggel van megáldva. Ön is játszik több hangszeren?
A nagypapám katonazenekarban játszott, a testvéreim is zenélnek, és én magam is zenei általánosba jártam, ahol a zongora és a basszusgitár mellett a cselló lett a fő hangszerem. Most is sokat jelent nekem a zene minden műfaja, de az első helyen már a színház áll.
Jelenleg szabadúszó, pedig a pályája kezdetén mindjárt szép szerepeket kapott a Radnóti Színházban. Beugrott a Büszkeség és balítélet előadásba a Karinthy Színházban, és azóta ott is számítanak önre.
Szeretek dolgozni Karinthy Mártonnal. Szép szerepeket kaptam tőle a Szent Péter esernyőjében és a Te csak pipálj, Ladányi! című előadásban is. Úgy érzem, hogy Buda egyetlen színháza a továbbiakban is számít rám.
Szerepet kapott a Játékkészítő című megaprodukcióban is a Tüskecsarnokban. Ez az előadás megosztotta a kritikusok és a nézők véleményét.
Valóban, ilyen formátumú előadás még nem volt, de mi színészek nagyon szerettük játszani, és úgy tudom, hogy van rá igény, hogy jövőre újra műsorra tűzzük.
Van létjogosultsága a mai színházi világban a magánkezdeményezéseknek is. Ön is tagja egy ilyennek.
Igen, fiatal színész kollegáimmal együtt létrehoztuk a 011-es Alkotócsoportot, aminek azért ez a neve, mert tizenegyen alapítottuk. Velük hoztuk létre a Kutyaszorítóban című kisvárosi mai történetet, és csak a szabadidőnk függvénye, hogy mikor készülünk el az újabb önálló színdarabunkkal.
Még ebben az évben mutatnak be egy nagyjátékfilmet, amiben szerepel.
Megtiszteltetésnek éreztem, hogy játszhattam Goda Kriszta Veszettek című játékfilmjében, melynek az utómunkálatai mostanában készülnek el, és ősszel lesz látható a mozikban.
Nyáron sem pihen, a Szegedi Szabadtéri Színpadon láthatja a közönség.
Shakespeare: Tévedések vígjátékában boldogan játszom olyan partnerekkel, mint a barátom, Szabó Győző, vegy például Molnár Piroska és Haumann Péter. Azért lesz időm a nyáron ellátogatni a Balatonra is, az északi és a déli partra egyaránt, hódolni a kreatív főzésemnek, és nézni a naplementét jó barátok és finom, például szekszárdi borok társaságában.
A bemutatóról: http://www.budaorsinaplo.hu/kultura/20150524/figaro-hazassaga-maskepp
http://www.budaorsinaplo.hu/
Szokatlan feladatot kapott Forgács Péter rendezőtől, aki már a Színművészeti Egyetemen is tanára volt. Mozart Figaro házassága operáját mutatta be a Budaörsi Latinovits Színház. Felvételről a bécsi Staatsoper 2007-es felvételét halljuk, olaszul, amit azonban szájmozgással többé-kevésbé követniük kell.
Valóban különleges feladat volt ez számunkra, de gimnazista koromban diákszínjátszóként vettem már részt olasz fesztiválon, és könnyen megtanultam az áriák szövegét.
Nekem sokszor úgy tűnt, mintha ön is énekelt volna élőben.
Ezt dicséretnek veszem, de nem igaz, csak az illúziót adtam meg kollegáimmal együtt. Viccesen szoktam mondani, hogy ez egy olyan előadás, amelyben nem tudunk hibát ejteni, hiszen ott van a profi, tökéletes felvétel.
A próza ezt aláfesti és segíti, és Önnek van a darabban egy olyan monológja, amikor megáll a levegő a nézőtéren. Az operában ezt egy ária helyettesíti. Ismerte a partnereit régebbről?
Szinte mindenkit, hiszen többek között a Bárka Színházban is játszottam velük, és már fél szavakból megértettük egymást.
Komoly kéthónapos előkészület előzte meg a bemutatót. Ezt hogy élte meg, és mit látott mindeközben városunkból?
Valóban rengeteg időt töltöttem Budaörsön, amikor nem tudtunk próbálni a színházban, akkor az Illyés Gyula Gimnázium tornaterme lett a próbatermünk. Kevés szabadidőnkben főleg a belvárost jártuk be, és nekem kedvenc helyem lett a Halpiac. Jómagam is szeretek szakácskodni, mindig valami különlegeset készíteni, amivel meglepem a családomat és a barátaimat, és ezekhez a vendégségekhez az alapanyagokat a budaörsi szaküzletekben szereztem be.
Ön Debrecenben az Ady Gimnázium dráma tagozatán érettségizett, és elsőre felvették a Színművészeti Egyetemre, ahol Marton László osztályában végzett, 2009-ben. Azóta is töretlen a pályája.
Sokat köszönhetek a szülővárosomnak, Debrecennek, drámatanáraimnak, hogy bátorítottak és bíztak benne, hogy sikeres színész leszek.
A családjában nem volt színművész, de szinte mindenki zenei tehetséggel van megáldva. Ön is játszik több hangszeren?
A nagypapám katonazenekarban játszott, a testvéreim is zenélnek, és én magam is zenei általánosba jártam, ahol a zongora és a basszusgitár mellett a cselló lett a fő hangszerem. Most is sokat jelent nekem a zene minden műfaja, de az első helyen már a színház áll.
Jelenleg szabadúszó, pedig a pályája kezdetén mindjárt szép szerepeket kapott a Radnóti Színházban. Beugrott a Büszkeség és balítélet előadásba a Karinthy Színházban, és azóta ott is számítanak önre.
Szeretek dolgozni Karinthy Mártonnal. Szép szerepeket kaptam tőle a Szent Péter esernyőjében és a Te csak pipálj, Ladányi! című előadásban is. Úgy érzem, hogy Buda egyetlen színháza a továbbiakban is számít rám.
Szerepet kapott a Játékkészítő című megaprodukcióban is a Tüskecsarnokban. Ez az előadás megosztotta a kritikusok és a nézők véleményét.
Valóban, ilyen formátumú előadás még nem volt, de mi színészek nagyon szerettük játszani, és úgy tudom, hogy van rá igény, hogy jövőre újra műsorra tűzzük.
Van létjogosultsága a mai színházi világban a magánkezdeményezéseknek is. Ön is tagja egy ilyennek.
Igen, fiatal színész kollegáimmal együtt létrehoztuk a 011-es Alkotócsoportot, aminek azért ez a neve, mert tizenegyen alapítottuk. Velük hoztuk létre a Kutyaszorítóban című kisvárosi mai történetet, és csak a szabadidőnk függvénye, hogy mikor készülünk el az újabb önálló színdarabunkkal.
Még ebben az évben mutatnak be egy nagyjátékfilmet, amiben szerepel.
Megtiszteltetésnek éreztem, hogy játszhattam Goda Kriszta Veszettek című játékfilmjében, melynek az utómunkálatai mostanában készülnek el, és ősszel lesz látható a mozikban.
Nyáron sem pihen, a Szegedi Szabadtéri Színpadon láthatja a közönség.
Shakespeare: Tévedések vígjátékában boldogan játszom olyan partnerekkel, mint a barátom, Szabó Győző, vegy például Molnár Piroska és Haumann Péter. Azért lesz időm a nyáron ellátogatni a Balatonra is, az északi és a déli partra egyaránt, hódolni a kreatív főzésemnek, és nézni a naplementét jó barátok és finom, például szekszárdi borok társaságában.
A bemutatóról: http://www.budaorsinaplo.hu/kultura/20150524/figaro-hazassaga-maskepp