Portré
Zrinyi Gál Vince
Életrajz
1984. december 6-án születtem Budapesten egy nyolc gyermekes családba, ötödikként a sorba.
2003-as érettségi, után kezdtem meg tanulmányaimat a Színház- és Filmművészeti Egyetem színész szakán. Osztályvezető tanáraim Horvai István és Máté Gábor voltak. Tanáraim voltak többek között még Bagó Gizella, Gálffi László, Halász Péter, Kovalik Balázs, Schilling Árpád.
2007-ben szereztem meg a diplomám, majd azonnal megalapítottam a Komát, aminek mai napig is vezetője és színésze vagyok.
2011 óta ismét a Színház- és Filmművészeti Egyetem hallgatója vagyok, de immár DLA szakon, mint doktorandusz. Kutatási témám egy 21. századi színhazi modell felépítése a magyar gazdasági, politikai és kultúrális viszonyokra hangolva.
KOMA-szerepek:
Plazma (Balla)
Fédra fitnessz (Szaurosz)
Líra és Epika (Kroki)
SzJ9231, avagy a művtev. vége (recepciós, faluőr, őz)
Az utolsó Roma, Egy utolsó Cigány (polgármester, cigány, kanadai, Vinike)
A 10. gén (Fehér Vince)
Idill (rendező)
Dzsing! (rendező)
Kisded játékok (rendező)
Díjak:
2008 Volt Fesztivál - Legjobb férfi főszereplő (Plazma)
2008 POSzT Legjobb 30 év alatti színész
2009 Márciusi ifjak díj
-
Interjúk
„Mindig egy lépéssel a világ változása előtt” – interjú Balázs Attila fesztiváligazgatóval a TESZT 15 évéről
Tizenötödszörre vázolt sűrített képet az elmúlt egy év valóságáról, a világ aktuális állapotáról a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó – TESZT. Honnan indult, és merre tart a seregszemle – erről kérdeztük Balázs Attila fesztiváligazgatót, a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház vezetőjét. -
Interjúk
„Olyan nyugalmat és felszabadultságot máskor nem érzek, mint éneklés közben”
Mezei Kinga színész, rendező, a Zentai Magyar Kamaraszínház művészeti vezetője. Legutóbbi rendezése a Hidegpróba Sziveri János költő és Benes József képzőművész életéből és alkotásaiból inspirálódik. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Tragédia (Oidipusz éneke) – Világpremier
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is. Szegő György