Portré
Veress Anna
Életrajz
1978-92 között a Rakéta Regényújság szerkesztője.
1992-2000 között a Katona József Színház dramaturgja. Dolgozik többek közt Ascher Tamással, Halász Péterrel, Jeles Andrással, Gothár Péterrel, Lukáts Andorral. Emellett a színház nemzetközi kapcsolatainak és külföldi turnéinak referense. Az Európai Színházak Uniójának 1993-as budapesti fesztiválját szervezi.
Tolmács-dramaturgként többször dolgozik külföldön: Ascher Tamással a bécsi Burgtheaterben: Yvonne, burgundi hercegnő (1994); A kopasz énekesnő/A lecke (1998); Erdő (2002), és a Berliner Ensemble-ban: Tartuffe (2000). Schilling Árpáddal a Burgtheater-ben: Hamlet3 (2005); Bodó Viktorral a berlini Deutsches Theaterben: Pizzicato (2007), a Hebbel am Ufer-ben: Erlebnisministerium (2007) és a grazi Schauspielhausban (2007).
A Krétakör számára fordítja Marius von Mayenburg A hideg gyermek, és Roland Schimmelpfennig ELŐTTE-UTÁNA című darabját, résztvesz a FEKETEország című produkció készítésében is.
2000 óta a Krétakör Színház tagja.
Krétakör Színházbeli munkái:
Megszállottak; W - munkáscirkusz; Leonce és Léna; HazámHazám; A hideg gyermek; Siráj; FEKETEország; Kasimir és Karoline; Előtte-utána; hamlet.ws; PestiEsti.
Díjak:
2007-ben a Bálint Lajos vándorgyűrűvel tüntetik ki.
-
Interjúk
„Mindig egy lépéssel a világ változása előtt” – interjú Balázs Attila fesztiváligazgatóval a TESZT 15 évéről
Tizenötödszörre vázolt sűrített képet az elmúlt egy év valóságáról, a világ aktuális állapotáról a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó – TESZT. Honnan indult, és merre tart a seregszemle – erről kérdeztük Balázs Attila fesztiváligazgatót, a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház vezetőjét. -
Interjúk
„Olyan nyugalmat és felszabadultságot máskor nem érzek, mint éneklés közben”
Mezei Kinga színész, rendező, a Zentai Magyar Kamaraszínház művészeti vezetője. Legutóbbi rendezése a Hidegpróba Sziveri János költő és Benes József képzőművész életéből és alkotásaiból inspirálódik. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Tragédia (Oidipusz éneke) – Világpremier
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is. Szegő György