Portré
Nagy Zsolt
Életrajz
Érettségi után két évig a békéscsabai Jókai Színházban játszik. 2000-ben végez a Színház- és Filmművészeti Főiskola színész szakán, Kerényi Imre osztályában.
Fontosabb színházi szerepei:
Fiú (Jó estét nyár, jó estét szerelem, r. Kerényi
2000 óta a Krétakör Színház tagja.
Szerepei:
több szerep (Nexxt); Liliom (Liliom); Baltazár Kormakúr (Megszállottak); Woyzeck (W-munkáscirkusz); Elnök (Leonce és Léna); Jancsi (HazámHazám); Konsztantyin Gavrilovics Trepljov (Siráj); NAGYzsolt (FEKETEország); Siegfried (A Nibelung-lakópark); Szemes Franz (Kasimir és Karoline); Dovre (Peer Gynt); Lapin (A jég); több szerep (hamlet.ws); Bánk (Bánk-bán)
Filmek:
Posztkatona (r. Buvári Tamás); Nexxt (r. Schilling Árpád); Citromfej (r. Bodó Viktor);
Shooting Star a 2008-as Berlinálén.
Díjak:
„Legjobb 30 év alatti színész”, Liliom - Súgó-díj, POSZT, 2001.
"Legjobb Férfi Főszereplő", W-munáscirkusz -Rijekai Nemzetközi Színházi Fesztivál, Horvátország, 2003.
MÚOSZ Film-és Tévékritikusi Szakosztályának Díja, Kontroll, 2004.
"Legjobb mellékszereplő", Kontroll - Magyar Filmkritikusok díja, 2004.
Magyar Köztársasági Arany Érdemkeresztje, 2007.
-
Interjúk
„Mindig egy lépéssel a világ változása előtt” – interjú Balázs Attila fesztiváligazgatóval a TESZT 15 évéről
Tizenötödszörre vázolt sűrített képet az elmúlt egy év valóságáról, a világ aktuális állapotáról a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó – TESZT. Honnan indult, és merre tart a seregszemle – erről kérdeztük Balázs Attila fesztiváligazgatót, a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház vezetőjét. -
Interjúk
„Olyan nyugalmat és felszabadultságot máskor nem érzek, mint éneklés közben”
Mezei Kinga színész, rendező, a Zentai Magyar Kamaraszínház művészeti vezetője. Legutóbbi rendezése a Hidegpróba Sziveri János költő és Benes József képzőművész életéből és alkotásaiból inspirálódik. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Tragédia (Oidipusz éneke) – Világpremier
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is. Szegő György