Portré
Milan Tomášik
Életrajz
koreográfus, előadóművész, táncos, művészeti vezető és tanár, aki a nemzetközi tánc- és előadóművészeti körben dolgozik. Húsz éve lép fel professzionálisan a színpadon, Európa szerte érkezett művészekkel együttműködve. Társalapítója a Les SlovaKs táncegyüttesnek, amellyel nemzetközileg is elismert műveket hozott létre és adott elő. Koreográfiai tapasztalatai között szerepel tánccsoportok, színházak és iskolák számára végzett munka, híres előadások trilógiája: Haunting Season, Silver Blue és Fight Bright (Milan Tomášik & Co), valamint híres önálló előadások: Within, Off-beat és Solo 2016 . Jelenleg a Krakow Dance Theatre által készített Treatise című darabon dolgozik (premier 2024 márciusában). Milan Tomášik a cataniai Scenario Pubblico (IT, 2018-2020) társult tagja és a genti Out of the Toolbox workshop fesztivál kurátora (BE, 2022). Rendszeresen dolgozik vendégtanárként a világ intézményeiben, bemutatva saját Poetic Body műhelyét. Az ImpulsTanz Fesztiválon (AT) elnyerte a Dance Web Scholarschip ösztöndíját, a Prievidza város (SK) díjat, valamint a szardíniai Cagliariban (IT) megrendezett nemzetközi Cortoindanza fesztivál Off-beat szólóelőadásáért járó díjat. .
-
Interjúk
„Minőségpárti voltam egész életemben.”
S ha az egész pályájában gondolkodunk, a ’60-as évek is bejönnek a képbe. Az egykori színházigazgatóval, rendezővel és a ma is aktív színésszel beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„Még mindig kíváncsi vagyok magamra”
Balázs Áron színművész, az Újvidéki Művészeti Akadémia tanára, aki feladta a társulati létformát a tanári hivatásért, ám maradt szabadúszó színész, így azóta Vajdaság minden színházában láthattuk játszani. Legutóbb a Zentai Magyar Kamaraszínház Sirályában öltötte magára a két karakterből gyúrt doktor szerepét. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Színházcsinálás: Liliomfi
Szigligeti Ede örökzöldje régi-új színház, erős mai tartalmakkal. Vecsei H. Miklós változatát ifj. Vidnyánszky Attila előbb a Budaörsi Latinovits Színházban vitte színre. Azt egyik társulatalapító produkcióként hozták létre. „A jó darabokat szokták átírni, nem a rosszakat” – idézték Mészöly Dezsőt. És évekig átütő siker lett. Ezt igazították most vígszínházira. A Liliomfi előadása ismét fergeteges. Szegő György