Portré
Kóbor Tamás
Életrajz
Tanulmányok:
1998-1999 Szent István Konzervatórium
1999-2002 Weiner Leó Konzervatórium
2000-2002 Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem operastúdiója
Énektanulmányaimat tíz éve kezdte. A Szegedi Nemzeti Színház tagja.
1999-ben a Honvéd Együttes Férfikarában kezdte, mint kórustag, később szólista. Három évet töltötte itt.
Ezzel egy időben felvételt nyert a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem operastúdiójába, Kovalik Balázs osztályába ahol, mint külsős hallgató két évet tanult.
A kórus után nyert egy ösztöndíjat a Magyar Állami Operaház operastúdiójába, ahol szintén két évet töltött. Itt részt vehett Hamari Júlia és Londonban Jeanne Henny kurzusain. Ezt követően egy évig a MÁO alkalmazásában állt.
Ezzel egyidejűleg a Szegedi Nemzeti Színház is szerződtette, mint magánénekes.
-
Interjúk
„Mindig egy lépéssel a világ változása előtt” – interjú Balázs Attila fesztiváligazgatóval a TESZT 15 évéről
Tizenötödszörre vázolt sűrített képet az elmúlt egy év valóságáról, a világ aktuális állapotáról a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó – TESZT. Honnan indult, és merre tart a seregszemle – erről kérdeztük Balázs Attila fesztiváligazgatót, a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház vezetőjét. -
Interjúk
„Olyan nyugalmat és felszabadultságot máskor nem érzek, mint éneklés közben”
Mezei Kinga színész, rendező, a Zentai Magyar Kamaraszínház művészeti vezetője. Legutóbbi rendezése a Hidegpróba Sziveri János költő és Benes József képzőművész életéből és alkotásaiból inspirálódik. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Tragédia (Oidipusz éneke) – Világpremier
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is. Szegő György