Portré
Győrfi András
látvány
Életrajz
1964-ben
születtem Kaposvárott.
1981 óta élek Budapesten.
Diplomámat építészként szereztem
az Ybl Miklós Mûszaki Fõiskolán.
1984 óta jelennek meg
illusztrációim különbözõ magazinokban (Rakéta Regényújság, Galaktika).
1991-ben állítottam ki elõször festményeimet.
1993-ban díszletet
terveztem a soproni színháznak (Raymond F. Simon-Edmund Kean).
A darab fõszereplõje Székhelyi József volt.
1994-ben öt hétig
az USA-ban dolgoztam, ahol kiállításokon vettem részt.
1994 és 1999 között a belvárosi
Polaris Galéria vezetõje voltam.
1996-ban három hónapra mûtermet béreltem Aachenben.
1997-tõl
nyaranként számos mûvésztelepen veszek részt itthon és külföldön.
2000-ben
Pozsgai Zsolt Fekete Méz c. darabjának díszlettervével Londonban szerepeltem.
Fõbb szerepekben: Kopetty Lia, Kautzky Armand, Schnell Ádám, Lux Ádám
2004-ben látványtervezésre kértek fel Pozsgai Zsolt -Tolnai Klári, 1930 c. darabjához.
Kiállítottam többek között New Yorkban, Londonban, Genfben és Bolognában.
születtem Kaposvárott.
1981 óta élek Budapesten.
Diplomámat építészként szereztem
az Ybl Miklós Mûszaki Fõiskolán.
1984 óta jelennek meg
illusztrációim különbözõ magazinokban (Rakéta Regényújság, Galaktika).
1991-ben állítottam ki elõször festményeimet.
1993-ban díszletet
terveztem a soproni színháznak (Raymond F. Simon-Edmund Kean).
A darab fõszereplõje Székhelyi József volt.
1994-ben öt hétig
az USA-ban dolgoztam, ahol kiállításokon vettem részt.
1994 és 1999 között a belvárosi
Polaris Galéria vezetõje voltam.
1996-ban három hónapra mûtermet béreltem Aachenben.
1997-tõl
nyaranként számos mûvésztelepen veszek részt itthon és külföldön.
2000-ben
Pozsgai Zsolt Fekete Méz c. darabjának díszlettervével Londonban szerepeltem.
Fõbb szerepekben: Kopetty Lia, Kautzky Armand, Schnell Ádám, Lux Ádám
2004-ben látványtervezésre kértek fel Pozsgai Zsolt -Tolnai Klári, 1930 c. darabjához.
Kiállítottam többek között New Yorkban, Londonban, Genfben és Bolognában.
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter -
Interjúk
„A színészet egy önkifejezési forma számomra.”
Lukács Sándor legújabb alakítása az Úr Esterházy Péter Mercedes Benz című darabjában, amit most Zsótér Sándor vitt színre a Vígszínházban. A színész több, mint fél évszázados pályáján vállalt szerepeket más színházakban is, de 1972-es belépése óta a Vígszínház társulati tagja. Kik és hogyan hatottak művészi fejlődésére, mi tart a legfontosabbnak színészetében? – ezekről a kérdésekről beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„A színház mindig azoknak volt fontosabb, akik csinálják.”
Közismert nézet, a hang a lélek esszenciája. A hangban sűrűsödik össze az ember lényege. Kicsendül belőle szinte minden érzés. A hang éppúgy árulkodik a korról, mint a temperamentumról. Egy színész számára pedig különösképp meghatározó. Bezerédi Zoltán bár keveset szinkronizál, hangja mégis összetéveszthetetlenül markáns és egyedi. Önazonos. Gyulay Eszter