Portré
Czeiner László
Életrajz
Születtem: Budapest, 1957. július 4.
Családi állapotom: Nős, egy fiam van, 7 éves.
Iskoláim:
1971-75, Bajáki Ferenc Ipari Szakközépiskola
1975-79, Kandó Kálmán Villamos ipari Műszaki Főiskola
1982-83, Budapesti Műszaki Egyetem Mérnök Továbbképző Intézet
2009, WIFI Hungária Oktató és Továbbképző Intézet
Végzettségeim:
1975, Szakközépiskolai érettségi
1979, Okleveles Villamos Üzemmérnök
1982, Ipari gáz-és olaj-tüzelőberendezések szerelői, beüzemelői, karbantartói és minősítői szakvizsga
1983, Mérnök továbbképző, (BME)
2009, Létesítménygazdálkodási menedzser
Munkahelyeim:
1979-83, Gamma Művek, Budapest, főenergetikus
1983-96, Magyar Állami Operaház, főelekrtikus
1997-2000, Vígszínház, Budapest, főmérnök (2000-2001 között párhuzamosan az operaházi főmérnöki feladatok mellett, megbízással főmérnök)
2000-2001, Magyar Állami Operaház, Műszaki igazgató, (2001-ig főmérnök)
2001-2002, Millenáris Kht., Budapest, (operaházi feladatok mellett) műszaki igazgató (Ganz/ Millenáris Park és az Álmok Álmodói kiállítás)
2011-től Katona József Színház, Kecskemét, főmérnök
A tanulmányaim és az első munkahelyem alatt (1978-1983) az Erkel Színházban, a Madách Színházban esténként díszítőként, majd az Erkel Színházban esténként világosítóként tevékenykedtem.
1983-ban, az Operaházban kezdtem dolgozni, bekapcsolódtam az operaházi négy éves teljes felújítás utolsó évének munkálataiba, részt vettem a felújított épület átvételébe és beüzemelésébe.
2001-ben irányítottam az elkészült Millenáris park műszaki átvételét, a létesítmény beüzemelését és közreműködtem az álmok álmodói kiállítás kialakításában.
-
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter -
Interjúk
„A színészet egy önkifejezési forma számomra.”
Lukács Sándor legújabb alakítása az Úr Esterházy Péter Mercedes Benz című darabjában, amit most Zsótér Sándor vitt színre a Vígszínházban. A színész több, mint fél évszázados pályáján vállalt szerepeket más színházakban is, de 1972-es belépése óta a Vígszínház társulati tagja. Kik és hogyan hatottak művészi fejlődésére, mi tart a legfontosabbnak színészetében? – ezekről a kérdésekről beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„A színház mindig azoknak volt fontosabb, akik csinálják.”
Közismert nézet, a hang a lélek esszenciája. A hangban sűrűsödik össze az ember lényege. Kicsendül belőle szinte minden érzés. A hang éppúgy árulkodik a korról, mint a temperamentumról. Egy színész számára pedig különösképp meghatározó. Bezerédi Zoltán bár keveset szinkronizál, hangja mégis összetéveszthetetlenül markáns és egyedi. Önazonos. Gyulay Eszter