Portré
Berger Gyula
színész
koreográfus
koncepció
rendező
Életrajz
„10 évnyi intenzív klasszikus balett, néptánc, jazz- és modern tánc tanulmányokat követően 1984-ben alakítottam meg első társulatomat, a Berger Táncegyüttest, amely sokáig az egyetlen félhivatásos modern táncegyüttes volt Magyarországon. 9 nehézségekben és sikerekben gazdag év után, új utakat és inspirációt keresve a hollandiai Arnhemben lévő Művészeti Főiskola Európai Táncművészet Fejlesztési Központ (EDDC) tagozatának hallgatója lettem, ahol 4 évig tanultam.
A diploma megszerzését követően 1997-ben visszatértem Magyarországra, azóta darabokat készítek, tanítok, és néhány kollégámmal létrehoztam az L1 Független Táncművészek Társulása elnevezésű alkotóközösséget, valamint a Berger Gyula és Barátai Táncszínházat.
Az utóbbi években állandó alkotó- és előadótársammá vált Ladjánszki Márta, akinek köszönhetően darabjaim vizuálisan is igényesebbek lettek. Ő egy nagyszerű és sokoldalú művész, aki környezetében mindenkire inspirálóan hat. A vele való intenzív munkában önmagam újabb és újabb oldalait fedezem fel, amiért nagyon hálás vagyok neki. Egyébként meg perec!”
A diploma megszerzését követően 1997-ben visszatértem Magyarországra, azóta darabokat készítek, tanítok, és néhány kollégámmal létrehoztam az L1 Független Táncművészek Társulása elnevezésű alkotóközösséget, valamint a Berger Gyula és Barátai Táncszínházat.
Az utóbbi években állandó alkotó- és előadótársammá vált Ladjánszki Márta, akinek köszönhetően darabjaim vizuálisan is igényesebbek lettek. Ő egy nagyszerű és sokoldalú művész, aki környezetében mindenkire inspirálóan hat. A vele való intenzív munkában önmagam újabb és újabb oldalait fedezem fel, amiért nagyon hálás vagyok neki. Egyébként meg perec!”
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Interjúk
„Mindig egy lépéssel a világ változása előtt” – interjú Balázs Attila fesztiváligazgatóval a TESZT 15 évéről
Tizenötödszörre vázolt sűrített képet az elmúlt egy év valóságáról, a világ aktuális állapotáról a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó – TESZT. Honnan indult, és merre tart a seregszemle – erről kérdeztük Balázs Attila fesztiváligazgatót, a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház vezetőjét. -
Interjúk
„Olyan nyugalmat és felszabadultságot máskor nem érzek, mint éneklés közben”
Mezei Kinga színész, rendező, a Zentai Magyar Kamaraszínház művészeti vezetője. Legutóbbi rendezése a Hidegpróba Sziveri János költő és Benes József képzőművész életéből és alkotásaiból inspirálódik. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Tragédia (Oidipusz éneke) – Világpremier
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is. Szegő György